Leto je špecifické tým, že niektoré podniky majú nabitú sezónu, inde je naopak prázdno. Spolu s prezidentkou marketingovej asociácie POPAI sme dali dohromady tipy, ako v lete zarobiť čo najviac.
Horúco.
Ľudia chcú piť. Postavte chladničku alebo stojan s nápojmi a zmrzlinou priamo vedľa pokladne alebo vstupných dverí, aby ho zákazníci mali po ruke.
Uľahčite platenie.
Viac ako tretina platieb dnes prebieha mobilom alebo hodinkami. Ľudia sú zvyknutí platiť kartou aj drobné čiastky, ponúknite im, že môžu platiť kartou aj za zmrzlinu.
Aktivujte si DCC
Platobný terminál ukáže zákazníkovi čiastku v jeho domácej mene. Nemusí tak zložito prepočítavať kurz. Za každú platbu s DCC vy ako obchodník získate od nás províziu. Viac o DCC v tomto článku.
Veci na vonkajšie použitie
Znie to ako klišé, ale obmeňte sortiment. V lete sú ľudia vonku, organizujú grilovačky, chodia k vode a starajú sa o záhradu. Ponúknite im grily, slnečníky, kozmetiku a záhradné potreby.
Zmeňte jedálniček
To isté platí aj pre reštaurácie. Šaláty, zmrzliny, domáce malinovky. Hutné jedlá vymeňte za ryby a zdravé alternatívy.
Propagácia.
Prevádzky, ktoré normálne zmrzlinu v sortimente nemajú, by mali upozorniť, že už ju majú a najlepšie akú, teda či nanuky alebo točenú.
Reklamné predmety.
„Vyžiadajte si od svojich partnerských dodávateľov reklamné pútače do predajne aj pred ňu. Môžu to byť napríklad vlajky, obrusy, slnečníky atď. Reklama zákazníkov osloví a ukáže im, že máte pre nich niečo, čo ich zaujíma,“ radí prezidentka marketingovej asociácie POPAI Andrea Vozníková.
Nová klientela
Zamerajte sa aj na nových zákazníkov. Deti majú prázdniny a rodičia nevedia, ako ich zabaviť. Usporiadajte napríklad detské dni alebo popoludnia, kde im deti na chvíľu zabavíte. „Pripravte zvýhodnenú detskú ponuku alebo propagujte detský sortiment, najmä zmrzliny a zdravšie nápoje. Pre menšie deti majte v ponuke ovocné vrecká, čo je rýchla desiata na cesty a mamičky ju vnímajú ako zdravú. Majte na zapožičanie aj nejaké outdoor / indoor hračky, pokiaľ je prevádzka určená na posedenie na dlhšiu dobu. Kto nemá, nech zváži, nejakú formu detského kútika. Môžu stačiť omaľovánky alebo nejaké stavebnice,“ upozorňuje Andrea Vozníková.
Turisti.
Zaplavia všetky zaujímavé miesta. Dajte o sebe vedieť na sociálnych sieťach, aby videli, čo zaujímavé stojí za návštevu v ich vyhliadnutej destinácii.
Cyklisti a motorkári.
Pokiaľ u vás jazdia ľudia na bicykli, dajte si pred obchod stojan aj s náradím a pumpičkou.
Zvieratá.
Ľudia sa musia postarať aj o svojich miláčikov. Podľa druhu vášho podnikania im môžete ponúknuť stráženie či ubytovanie zvierat, predaj stravy a doplnkov alebo napríklad vodu a misku žrádla. Pred obchod postavte ceduľu „Tu môžete občerstviť svojich miláčikov“.
Recenzie
Dbajte na recenzie na Google, Zozname a Trip Advisore, odpovedajte na otázky na sociálnych sieťach. Najmä turisti si dopredu zisťujú povesť podniku, ktorého služby chcú využiť.
Kalendár dovoleniek.
Nezabudnite zamestnancom urobiť tabuľku, kam si vyznačia od kedy do kedy majú dovolenku, aby ste sa potom nedostali do situácie, že nebudete mať dostatok personálu.