Pandémia, vysoké mzdy a nové technológie zmenili retail od základu. 60 % percent zákazníkov už dnes platí iba kartou, ľudia vyžadujú samoobslužné pokladne, aby nemuseli čakať v rade a chcú nakupovať, kedy sa im to hodí, nie keď má obchod otvorené. Ukážeme vám, ako týchto zákazníkov uspokojiť a ako si vďaka novým technológiám znížiť mzdové náklady.
Samoobslužnosť
„Vývojári idú dvoma cestami – jednak vymýšľajú celé samoobslužné predajne, ktoré sú otvorené non stop. Príkladom je napríklad náš Futureshop 24/7, do ktorého je teraz možný vstup cez mobilnú aplikáciu,“ vysvetlil Josef Janeček, ktorý sa Global Payments automatizácii venuje.
„Druhým smerom je automatizácia pokladní. Každý tovar má nalepený kód, zákazník celú tašku vloží do skenera, ten behom sekúnd naskenuje obsah celej tašky, a potom už len zákazník prejde k samoobslužnej pokladni a kartou zaplatí,“ doplnil J. Janeček.
Elektronabíjačky
S raketovým rozvojom elektromobilov, skútrov a elektrobicyklov zákazníci očakávajú, že napríklad v čase obeda si pred reštauráciou či hotelom automaticky pripoja vozidlo do nabíjačky. Zaujímavosťou z tohtoročného veľtrhu v Düsseldorfe sú upravené lodné kontajnery Ackerbox s nabíjačkou a samoobslužnou predajňou a s občerstvením vo vnútri. Holanďania ich umiestňujú na frekventované cyklistické trasy, môžu byť aj na horách.
Nabíjačku s platobným terminálom, pri ktorej zákazníci ihneď zaplatia za odobratú elektrinu kartou, vám najnovšie nainštalujeme aj my. Ceny začínajú od 700 eur.
Roboti
Roboti sa masívne rozširujú. Najčastejšie sa jedná o upratovacie roboty, ktoré zametajú a vytierajú predajne. V Čechách ich s úspechom používa napríklad obchodné centrum Šestka v Prahe. Servírovací roboti sa používajú na akciách s veľkým počtom ľudí na servírovanie jedla – to už neleží na stoloch, ale robot s ním jazdí dookola a ponúka ho hosťom.