Nesnažte sa zamietnutú platbu opakovať, kartu sme museli zamietnuť z nejakého dôvodu. Najčastejšie preto, že na nej zákazník nemá peniaze, má vyčerpané limity, alebo je kradnutá. Ako teda v týchto prípadoch postupovať?
Vyzerá to logicky. Keď je platba zamietnutá, skúsite ju zopakovať. Platbu sme však zamietli kvôli nejakému závažnému dôvodu. Ten sa dozviete na účtenke, ktorá vám vyjde po zamietnutej transakcii z terminálu. V prípade e-commerce transakcie, v detaile transakcie v Klientskom portáli.
- Ak je dôvodom nedostatok finančných prostriedkov alebo prekročenie denného limitu, môžete platbu zopakovať.
- Druhým dôvodom zamietnutia je problém s platobnou kartou. Karta môže byť ukradnutá, alebo expirovaná. Prečítajte si účtenku - bude na nej dôvod zamietnutia s popisom "zadržte kartu" "zamietnuté - problém s kartou", "nepodporovaná karta" či "neplatná transakcia". V tomto prípade platba neprejde, ani keď ju budete opakovať niekoľkokrát.
Čo robiť? Čítajte ďalej, ako na to, ak ste obchodník s POS riešením alebo eshop
Čo robiť? Čítajte ďalej, ako na to, ak ste obchodník s POS riešením alebo eshop
Prosíme vás, aby ste informovali svojich kolegov a zamestnancov o správnom postupe pri zamietnutých platbách. Spoločne tak predídeme nespokojnosti vašich zákazníkov.
PORADÍME VÁM AKO NA TO
Máte platobný terminál?
Dôvod zamietnutia sa vždy vytlačí na účtenke. Zoznam najčastejších dôvodov zamietnutia transakcie je tu.
- Ak je dôvodom zamietnutia platby technický problém s kartou, alebo bola karta ukradnutá a na strane vydavateľa zablokovaná, na termináli sa objavia informácie:
-
ZAMIETNUTÉ! NEOPAKUJTE PLATBU TOUTO KARTOU. BUDE ZAMIETNUTÁ!
DECLINED! DO NOT REPEAT. ISSUER WILL NEVER APPROVE!
- V prípade, že je dôvodom zamietnutia transakcie dočasný problém s kartou, transakciu môžete opakovať. Maximálny limit pre opakovanie transakcie je u platobných kariet Visa 15 x počas 30 dní, u platobných kariet Mastercard je limit maximálne 10 pokusov.
Zamietnutú platbu neopakujte, požiadajte zákazníka, aby použil inú platobnú metódu alebo kartu.
Prípadne požiadajte zákazníka, aby použil inú platobnú metódu alebo platobnú kartu.
Máte e-shop?
V prípade, že ste obchodník s bežným e-shopovým riešením a využívate automatizovaný plugin (napr. Webnode a pod.), máte iba k dispozícii detail platby v administrácii platobnej brány, resp. na Klientskom portáli GP webpay, v sekcii Platby.
Výsledok Platby (Stav) je vyjadrený pomocou Primárneho (PRCODE) a sekundárneho (SRCODE) kódu.
Napr. ak je PRCODE=0 a SRCODE= 0, transakcia je v poriadku a platba prebehla.
V prípadoch, keď je v poli Stav uvedené “Zamietnutá”, potom v poliach Primárny a Sekundárny kód je uvedený dôvod zamietnutia vyjadrený číslom. Pre zjednodušenie uvádzame najbežnejšie dôvody v tabuľke nižšie:
Primárny kód (PRCODE) | Sekundárny kód (SRCODE) | Dôvod zamietnutia transakcie |
30 | 1001 | Karta blokovaná vydavateľom (“ukradnutá”, “stratená”) |
30 | 1005 | “nedostatok prostriedkov na účte”, “ prekročené limity” a pod. |
30 | 1003 | "Prešlá karta", "karta nie je určená pre platbu na internete" a pod. |
Na základe uvedených dôvodov vyhodnotíte, či môžete platbu opakovať. Zoznam kódov je uvedený v príručke, "GP webpay - Zoznam návratových kódov", ktorú si stiahnete z užívateľského portálu GP webpay.
Dôležité! V prípade, že vám váš dodávateľ umožní automatické vyvolávanie transakcie, je nutné nastaviť parametre „robota“ tak, aby došlo k opakovaniu transakcie v iba povolených limitoch!
Máte vlastný e-shop?
Dôležité! V prípade, že využívate automatické vyvolávanie transakcie, je nutné nastaviť parametre “robota” tak, aby došlo k opakovaniu transakcie v iba povolených limitoch!
Bližšie vysvetlenie nájdete v týchto dvoch príručkách.
- HTTP API: https://www.gpwebpay.cz/downloads/GP_webpay_HTTP.pdf
- WS API: https://www.gpwebpay.cz/downloads/GP_webpay_WS.pdf
V dokumentoch je popísaný formát požiadavky na platbu a formát odpovede, vrátane fungovania návratových kódov.
Najaktuálnejší zoznam návratových kódov je uložený v sekcii Na stiahnutie na GP webpay portáli, – https://portal.gpwebpay.com v dokumente „GP webpay – Zoznam návratových kódov“.
V prípade ďalších otázok sa prosím obráťte na Aplikačnú podporu GP webpay, na [email protected].