• Hlavná stránka
  • O nás
  • Blog
  • Partnerská spolupráca
  • Kontakty
  • Merchant portal
  • Prihlásiť sa
  • Platobné terminály
      • Platobné terminály
      • O platobných termináloch
      • Zažiadajte si o platobný terminál ešte dnes.
      • Začínam s terminálom
      • Ak s terminálom začínate, radi vám poradíme.
      • Mám skúsenosť s terminálom
      • Ak hľadáte nového poskytovateľa, ste tu správne.
      • Podľa oboru podnikania
      • Vyberte si terminál podľa typu vašeho podnikania.
      • Katalóg terminálov
      • Vyberte si zariadenie podľa vašej potreby.
  • Platobná brána
      • Platobná brána
      • Platobná brána pre e-shopy
      • Zistite všetko o platobnej bráne GP webpay.
      • Doplnky a pluginy
      • Doplnky pre Wordpress, Magento, Shoptet a ďalších.
      • Push platby
      • Riešenie pre platby online bez e-shopu.
  • Terminál v mobile
      • Terminál v mobile
      • O službe
      • Zistite viac, ako aplikácia funguje.
      • Tap to Pay na iPhone
      • Prijímajte bezkontaktné platby priamo cez iPhone.
      • Kryptomeny
      • Jednoduché prijímanie platieb v kryptomenách.
      • Manuál k aplikácii
      • S aplikáciou začínate alebo hľadáte aké zariadenie je podporované?
      • Často kladené otázky
      • Najčastejšie kladené otázky a odpovede.
  • Doplnkové služby
      • Doplnkové služby
      • Prehľad doplnkových služieb
      • Zadovážte si k vášmu produktu aj ďalšie služby.
      • DCC: Dynamická konverzia meny
      • Umožnite zahraničným zákazníkom zaplatiť v ich mene.
      • Flexibilné financovanie
      • Podnikateľské financovanie, ktoré sa spláca cez terminál.
      • Easykasa (eKasa)
      • Terminál, eKasa a fiškálna tlačiareň v jednom.
      • GP analytics
      • Oprite sa vo svojich rozhodnutiach o čísla.
      • GP stars
      • Zbierajte zákaznícke hodnotenia cez terminál.
      • PCI DSS
      • Predchádzajte nebezpečiu úniku údajov o kartách.
      • Acquiring+
      • Archivujte účtenky z terminálu a ušetrite.
      • Global Payments Care
      • Terminál vám vymeníme bez otázok, zadarmo a to aj opakovane.
      • Nabíjacie stanice EV charging
      • Zariadime vám nabíjaciu stanicu priamo pred vašim podnikom.
      • Autoasistencia
      • Spoľahlivá pomoc na cestách pre všetky vaše vozidlá.
  • Podpora
      • Podpora
      • Marketplace (Zákaznícky portál)
      • Váš nový online portál pre správu produktov a služieb.
      • Centrum zákazníckej podpory
      • Získejte ďalšie informácie o produktoch a službách.
      • Platobné terminály
      • Prijímanie platieb, zaúčtovanie, reklamácie a mnoho ďalších.
      • Platobná brána GP webpay
      • Najčastejšie otázky a odpovede k platobnej bráne.
      • Terminál v mobile
      • Aplikácia GP tom a ako s ňou pracovať.
      • Doplnkové služby
      • Najčastejšie otázky a odpovede k doplnkovým službám.
      • Merchant Portal
      • Sťahujte si výpisy a informácie o transakciách.
      • Dôležité dokumenty
      • Obchodné podmienky, reklamačný poriadok, sadzobník poplatkov.
      • Schéma MIF++
      • Ako funguje transparentné účtovanie?
  • Platobné terminály
      • Platobné terminály
      • O platobných termináloch
      • Zažiadajte si o platobný terminál ešte dnes.
      • Začínam s terminálom
      • Ak s terminálom začínate, radi vám poradíme.
      • Mám skúsenosť s terminálom
      • Ak hľadáte nového poskytovateľa, ste tu správne.
      • Podľa oboru podnikania
      • Vyberte si terminál podľa typu vašeho podnikania.
      • Katalóg terminálov
      • Vyberte si zariadenie podľa vašej potreby.
  • Platobná brána
      • Platobná brána
      • Platobná brána pre e-shopy
      • Zistite všetko o platobnej bráne GP webpay.
      • Doplnky a pluginy
      • Doplnky pre Wordpress, Magento, Shoptet a ďalších.
      • Push platby
      • Riešenie pre platby online bez e-shopu.
  • Terminál v mobile
      • Terminál v mobile
      • O službe
      • Zistite viac, ako aplikácia funguje.
      • Tap to Pay na iPhone
      • Prijímajte bezkontaktné platby priamo cez iPhone.
      • Kryptomeny
      • Jednoduché prijímanie platieb v kryptomenách.
      • Manuál k aplikácii
      • S aplikáciou začínate alebo hľadáte aké zariadenie je podporované?
      • Často kladené otázky
      • Najčastejšie kladené otázky a odpovede.
  • Doplnkové služby
      • Doplnkové služby
      • Prehľad doplnkových služieb
      • Zadovážte si k vášmu produktu aj ďalšie služby.
      • DCC: Dynamická konverzia meny
      • Umožnite zahraničným zákazníkom zaplatiť v ich mene.
      • Flexibilné financovanie
      • Podnikateľské financovanie, ktoré sa spláca cez terminál.
      • Easykasa (eKasa)
      • Terminál, eKasa a fiškálna tlačiareň v jednom.
      • GP analytics
      • Oprite sa vo svojich rozhodnutiach o čísla.
      • GP stars
      • Zbierajte zákaznícke hodnotenia cez terminál.
      • PCI DSS
      • Predchádzajte nebezpečiu úniku údajov o kartách.
      • Acquiring+
      • Archivujte účtenky z terminálu a ušetrite.
      • Global Payments Care
      • Terminál vám vymeníme bez otázok, zadarmo a to aj opakovane.
      • Nabíjacie stanice EV charging
      • Zariadime vám nabíjaciu stanicu priamo pred vašim podnikom.
      • Autoasistencia
      • Spoľahlivá pomoc na cestách pre všetky vaše vozidlá.
  • Podpora
      • Podpora
      • Marketplace (Zákaznícky portál)
      • Váš nový online portál pre správu produktov a služieb.
      • Centrum zákazníckej podpory
      • Získejte ďalšie informácie o produktoch a službách.
      • Platobné terminály
      • Prijímanie platieb, zaúčtovanie, reklamácie a mnoho ďalších.
      • Platobná brána GP webpay
      • Najčastejšie otázky a odpovede k platobnej bráne.
      • Terminál v mobile
      • Aplikácia GP tom a ako s ňou pracovať.
      • Doplnkové služby
      • Najčastejšie otázky a odpovede k doplnkovým službám.
      • Merchant Portal
      • Sťahujte si výpisy a informácie o transakciách.
      • Dôležité dokumenty
      • Obchodné podmienky, reklamačný poriadok, sadzobník poplatkov.
      • Schéma MIF++
      • Ako funguje transparentné účtovanie?
  • Platobné terminály
    • Ponuka POS
    • O platobných termináloch
    • Začínam s terminálom
    • Katalóg terminálov
    • Prejdite k nám
    • Podľa odboru podnikania
  • Terminál v mobile
    • O produkte
    • Tap to Pay na iPhone
    • Kryptomeny
    • Manuál k aplikácii
    • Často kladené otázky
  • Platobná brána
    • Platobná brána GP webpay
    • Doplnky a pluginy
    • Push platby
  • Doplnkové služby
    • Prehľad doplnkových služieb
    • Nabíjacie stanice EV charging
    • GP analytics
    • Flexibilné financovanie
    • Dynamická konverzia meny
    • GP stars
    • Archivácia účtenok
    • Easykasa (eKasa)
    • Autoasistencia
    • Poistenie terminálu
    • Global Payments Care
    • PCI DSS
  • Podpora
    • Marketplace
    • Centrum podpory
    • Najčastejšie otázky o termináloch
    • Najčastejšie otázky o GP webpay
    • Najčastejšie otázky o GP tom
    • Dôležité dokumenty
    • Prihlásenie do Merchant Portálu
  • Prihlásenie do portálu | Marketplace

Ako postupovať, keď vám zamietneme platbu?

12. 4. 2023

Nesnažte sa zamietnutú platbu opakovať, kartu sme museli zamietnuť z nejakého dôvodu. Najčastejšie preto, že na nej zákazník nemá peniaze, má vyčerpané limity, alebo je kradnutá. Ako teda v týchto prípadoch postupovať?

Vyzerá to logicky. Keď je platba zamietnutá, skúsite ju zopakovať. Platbu sme však zamietli kvôli nejakému závažnému dôvodu. Ten sa dozviete na účtenke, ktorá vám vyjde po zamietnutej transakcii z terminálu. V prípade e-commerce transakcie, v detaile transakcie v Klientskom portáli.

  1. Ak je dôvodom nedostatok finančných prostriedkov alebo prekročenie denného limitu, môžete platbu zopakovať.

  2. Čo robiť? Čítajte ďalej, ako na to, ak ste obchodník s POS riešením alebo eshop


  3. Druhým dôvodom zamietnutia je problém s platobnou kartou. Karta môže byť ukradnutá, alebo expirovaná. Prečítajte si účtenku - bude na nej dôvod zamietnutia s popisom "zadržte kartu" "zamietnuté - problém s kartou", "nepodporovaná karta" či "neplatná transakcia". V tomto prípade platba neprejde, ani keď ju budete opakovať niekoľkokrát.

  4. Čo robiť? Čítajte ďalej, ako na to, ak ste obchodník s POS riešením alebo eshop


    Prosíme vás, aby ste informovali svojich kolegov a zamestnancov o správnom postupe pri zamietnutých platbách. Spoločne tak predídeme nespokojnosti vašich zákazníkov.


PORADÍME VÁM AKO NA TO

Máte platobný terminál?

Dôvod zamietnutia sa vždy vytlačí na účtenke. Zoznam najčastejších dôvodov zamietnutia transakcie je tu.

  1. Ak je dôvodom zamietnutia platby technický problém s kartou, alebo bola karta ukradnutá a na strane vydavateľa zablokovaná, na termináli sa objavia informácie:
  2. ZAMIETNUTÉ! NEOPAKUJTE PLATBU TOUTO KARTOU. BUDE ZAMIETNUTÁ!

    DECLINED! DO NOT REPEAT. ISSUER WILL NEVER APPROVE!

  3. Zamietnutú platbu neopakujte, požiadajte zákazníka, aby použil inú platobnú metódu alebo kartu.



  4. V prípade, že je dôvodom zamietnutia transakcie dočasný problém s kartou, transakciu môžete opakovať. Maximálny limit pre opakovanie transakcie je u platobných kariet Visa 15 x počas 30 dní, u platobných kariet Mastercard je limit maximálne 10 pokusov.
  5. Prípadne požiadajte zákazníka, aby použil inú platobnú metódu alebo platobnú kartu.

Máte e-shop?

V prípade, že ste obchodník s bežným e-shopovým riešením a využívate automatizovaný plugin (napr. Webnode a pod.), máte iba k dispozícii detail platby v administrácii platobnej brány, resp. na Klientskom portáli GP webpay, v sekcii Platby.

 

Výsledok Platby (Stav) je vyjadrený pomocou Primárneho (PRCODE) a sekundárneho (SRCODE) kódu.

Napr. ak je PRCODE=0 a SRCODE= 0, transakcia je v poriadku a platba prebehla.



V prípadoch, keď je v poli Stav uvedené “Zamietnutá”, potom v poliach Primárny a Sekundárny kód je uvedený dôvod zamietnutia vyjadrený číslom. Pre zjednodušenie uvádzame najbežnejšie dôvody v tabuľke nižšie:

 
 Primárny kód (PRCODE)  Sekundárny kód (SRCODE)  Dôvod zamietnutia transakcie
 30  1001  Karta blokovaná vydavateľom (“ukradnutá”, “stratená”)
 30  1005  “nedostatok prostriedkov na účte”, “ prekročené limity” a pod.
 30  1003  "Prešlá karta", "karta nie je určená pre platbu na internete" a pod.

Na základe uvedených dôvodov vyhodnotíte, či môžete platbu opakovať. Zoznam kódov je uvedený v príručke, "GP webpay - Zoznam návratových kódov", ktorú si stiahnete z užívateľského portálu GP webpay.

Dôležité! V prípade, že vám váš dodávateľ umožní automatické vyvolávanie transakcie, je nutné nastaviť parametre „robota“ tak, aby došlo k opakovaniu transakcie v iba povolených limitoch!

Máte vlastný e-shop?

Dôležité! V prípade, že využívate automatické vyvolávanie transakcie, je nutné nastaviť parametre “robota” tak, aby došlo k opakovaniu transakcie v iba povolených limitoch!

Bližšie vysvetlenie nájdete v týchto dvoch príručkách.

  • HTTP API: https://www.gpwebpay.cz/downloads/GP_webpay_HTTP.pdf
  • WS API: https://www.gpwebpay.cz/downloads/GP_webpay_WS.pdf

V dokumentoch je popísaný formát požiadavky na platbu a formát odpovede, vrátane fungovania návratových kódov.

Najaktuálnejší zoznam návratových kódov je uložený v sekcii Na stiahnutie na GP webpay portáli, – https://portal.gpwebpay.com v dokumente „GP webpay – Zoznam návratových kódov“.


V prípade ďalších otázok sa prosím obráťte na Aplikačnú podporu GP webpay, na [email protected].

Categories: Tipy a triky
Tags: Sezónny terminál

Kategórie

  • Tipy a triky (24)
  • Inovácie (12)
  • Platobný terminál (10)
  • Terminál v mobile (10)
  • Legislatíva (9)
  • Tlačová správa (6)
  • Rozhovor (3)
  • CSR (2)
  • Platobná brána (2)

Štítky

Kartové asociácie Bezpečnosť Platobná brána DCC Dobrovolnictvo Inovácie Kryptomeny Popai Awards Platobný terminál PSD2 Sezónny terminál Terminál v mobile Trendy

Podpora

Prihlásenie na zákaznícky portál:

Marketplace


Nonstop technická podpora:

02 221 212 12

O spoločnosti

Poznajte Global Payments

Kontakty a médiá

Partnerská spolupráca

Kariéra

Naše produkty

Platobné terminály

Platobná brána

Terminál v mobile

Doplnkové služby

Podľa typu podnikania

Reštaurácie, bary a kaviarne

Hotely a ubytovacie zariadenia

Maloobchod

Slobodné povolania

Služby

Mestá a obce

Preprava zásielok

Športové zariadenia

Akcie a festivaly

Mohlo by vás zaujímať

Doplnky a pluginy

Shoptet

Blog

MIF++

Hľadám ...

Chcem začať brať karty

Chcem zmeniť poskytovateľa

Global Payments je obchodný názov spoločnosti Global Payments s.r.o., ktorá podniká v Českej republike, so sídlom V Olšinách 626/80, Strašnice, 100 00 Praha 10, Česká republika, IČO: 042 35 452 zapísaná v obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe, oddiel C, vložka 244453, konajúca na Slovensku prostredníctvom svojej organizačnej zložky Global Payments s.r.o., organizačná zložka, so sídlom na Vajnorská 100/B 831 04 Bratislava - Nové Mesto, IČO: 50 010 301, zapísaná v obchodnom registri vedenom Okresným súdom Bratislava I, oddiel Po, vložka 3016/B. Spoločnosť Global Payments s.r.o. je regulovaná Českou národnou bankou a oprávnená poskytovať platobné služby podľa zákona č. 370/2017 Sb. o platobnom styku na základe povolenia Českej národnej banky.

© 2025 Global Payments s.r.o. Všetky práva vyhradené. Všetky ostatné ochranné známky, názvy výrobkov a logá identifikované alebo uvedené v tomto dokumente sú majetkom príslušných vlastníkov.

  • Podmienky používania
  • Vyhlásenie o ochrane osobných údajov
  • Cookie Settings
  • GDPR