Vďaka našej novej aplikácii budú môcť zákazníci zahodiť vernostné kartičky. GP analytics umožní fungovanie vernostného programu len vďaka platobnej karte. Namiesto množstva vernostných kartičiek teraz bude ľuďom stačiť len tá, ktorou bežne platia.
Prelomová funkcia umožní obchodníkom vytvoriť si svoj vlastný vernostný program pre svojich zákazníkov. Nemusia im vydávať žiadne kartičky, nemusia ich nútiť sťahovať si vernostné aplikácie, všetko bude prebiehať jednoducho počas platby kartou na termináli. Obchodníci tak ušetria za vedenie vernostného programu a zákazníci so sebou nebudú musieť nosiť vernostné kartičky z rôznych obchodov. „Prvýkrát sa do programu zákazník prihlási tak, že pri platení zadá na termináli svoj email. Potom už automaticky zbiera body za každý nákup zaplatený kartou. Po nazbieraní dostatočného počtu bodov získava odmenu. Aplikácia zákazníkovi automaticky pošle email, ak sa k odmene blíži alebo ju už dosiahol. Následne, pri ďalšej platbe kartou, si môže zákazník nechať túto odmenu poslať na kartu,“ opisuje fungovanie vernostného programu projektová manažérka Global Payments Zuzana Jezsó Hautová.
Podľa nej bude celý systém maximálne automatizovaný. Obchodník si bude môcť sám nastaviť čiastku, ktorú požaduje, aby u neho zákazník utratil a získal odmenu. Rovnako aj výšku odmeny. Náš systém dosiahnutia odmeny automaticky rozpozná a pošle klientovi email s gratuláciou. Obchodník si taktiež môže sám vytvoriť vlastné emaily. Pekár tak môže zákazníkov informovať napríklad o tom, že majú nové koláče, a pokiaľ si kúpia dva, dostanú k nim aj kávu zadarmo. Pneuservis môže ponúknuť, že za prezutie gúm a umytie auta dostane zákazník ročnú úschovu pneumatík zadarmo.
O nových produktoch alebo službách tak obchodník môže informovať svojich klientov a rovno si ich zaviazať, že pokiaľ nakúpia za určitú čiastku, získajú výhody. „Aplikácia bude tiež vedieť rozosielať emaily podľa určitej lokality. Keď bude mať pekáreň v Košiciach nové koláče, rozošle email iba zákazníkom z Košíc, a nie tým z Bratislavy. Spozná to podľa toho, kde sa klienti do programu prihlásili,“ vysvetlila Zuzana J. Hautová. Aplikácia nezhromažďuje žiadne osobné údaje zákazníkov s výnimkou emailovej adresy. Žiadne mená, dátumy narodenia alebo dokonca adresa nie sú potrebné. Preto je aplikácia úplne bezpečná a zodpovedá všetkým požiadavkám na GDPR. Klient môže platiť ľubovoľnou metódou cez platobný terminál – kartou, mobilom alebo hodinkami a aplikácia všetky jeho body za nákupy bezpečne zaznamená a uloží, aby si potom mohol vybrať odmenu. Nová unikátna služba bude k dispozícii v GP analytics tento rok. O jej zavedení vás budeme včas informovať.