Čo robiť, keď terminál prestane fungovať? Pomôže reštart, alebo mám rovno volať na technickú linku? Kde nájdem číslo? Čo keď má linka obsadené? Na všetky tieto otázky vám odpovieme v tomto článku.
Raz za čas sa stane, že vám platobný terminál prestane fungovať. V 90% prípadov je príčinou zlé alebo nestabilné internetové pripojenie. Preto ako prvú vec vyskúšajte, či vám funguje internet. Pokiaľ sa všetko zdá byť v poriadku, skúste prístroj reštartovať. Reštart sa pri jednotlivých typoch terminálov líši.
Ingenico (tlačidlový) – stlačte žlté tlačidlo a bodku a držte 2 sekundy.
Nexgo – terminál s Androidom a dotykovým displejom (bez tlačidiel). Reštart je podobný ako pri mobilnom telefóne. Z ľavej strany prístroja je tlačidlo vypnúť/zapnúť. Tlačidlo podržte. Na displeji sa objaví hláška s voľbou „Reštartovať”, rovnako ako pri mobilnom telefóne.
Pax – postup je rovnaký ako pri Nexgo, ale tlačidlo je na pravej strane.
Technická linka je nonstop
Keď reštart nepomôže, zavolajte na technickú linku. Na platobnom termináli, najčastejšie zospodu, by ste mali mať nálepku s telefónnym číslom na našu podporu. Pokiaľ sa nálepka poškodila, alebo ju nemožno prečítať, nájdete číslo na technickú linku priamo na našej webovej stránke www.globalpayments.sk. Podpora funguje non stop 24 hodín denne. Ak vám nedokážeme pomôcť po telefóne, posunieme prípad technikovi. Ten príde do štyroch, mimo hlavného mesta do ôsmich pracovných hodín (výnimkou sú terminály PAX, pri ktorých máme lehotu do druhého pracovného dňa).
Čo keď nastane výpadok terminálov?
Ku krátkodobým výpadkom môže dôjsť. V máji postihol terminály niektorých z našich klientov výpadok, ktorý trval vyše pol hodiny. Za toto narušenie vášho podnikania sa ospravedlňujeme. Príčiny sme zistili a prijali také opatrenia, aby sme minimalizovali možnosť, že sa budú opakovať. Napriek tomu nemôžeme nikdy vylúčiť, že z nejakého iného dôvodu by mohlo k narušeniu prevádzky dôjsť. Ako budeme reagovať? Ihneď po zistení problému umiestnime na naše webové stránky výrazný žltý pruh s informáciou, že niečo nefunguje a kedy problém vyriešime. Akonáhle poruchu odstránime, opäť vás o tom budeme na webe informovať.
Ak zistíte, že vám terminál nefunguje a reštart nepomôže, zavolajte na technickú linku. Pokiaľ sa vám nepodarí dovolať, skontrolujte našu webovú stránku. Keď na nich uvidíte informáciu o poruche, nerobte nič, o probléme vieme a riešime ho. Na web vám napíšeme, kedy budú naše služby opäť v prevádzke. Ak vaša otázka nie je urgentná, prosíme, napíšte nám email na [email protected].
Ako zistiť, či transakcia prešla alebo nie?
Ak máte prístup do klientskeho portálu Merchant portal, pozrite sa do sekcie Autorizácia, kde uvidíte transakcie a ich stav. Ak sa k Merchant portalu nedostanete, alebo chcete mať istotu, zavolajte nám.
Keď dôjde k duplicitnej transakcii, žiadny strach, peniaze môžeme vrátiť priamo na kartu zákazníka.
Najčastejšie otázky
Toto sú najčastejšie otázky, kvôli ktorým nám voláte, a s ktorými vám radi pomôžeme:
Tlač účteniek – ako si zmeniť tlač účteniek, keď chcete tlačiť iba jednu účtenku, nie dve
Zmena nastavenia – klienti chcú zmeniť informácie na hlavičke účtenky
Technické otázky – ako si vytlačiť uzávierku, ako si urobiť kópiu uzávierky alebo účtenky
Kontrola transakcií – klienti chcú overiť, že platba prešla
Zmena prístupov – vygenerovanie nových prístupov na Merchant portal, Marketplace alebo Nest na archiváciu účteniek