Ako sme vás už informovali, na urýchlenie celého procesu transakcie, je nutné na vašej strane rozšíriť parameter ADDINFO o ďalšie požadované údaje o zákazníkovi a tieto polia vyplňovať. Na základe splnenia tejto podmienky môže na strane vydavateľa platobnej karty dôjsť k uplatneniu výnimiek, čo výrazne zrýchli priebeh overenia a platby na vašom e-shope. V súvislosti s týmto je tiež nevyhnutné upraviť Obchodné podmienky vášho e-shopu, kde v časti GDPR je potrebné doplniť informácie týkajúce sa súhlasu zákazníkov s poskytnutím ich identifikačných údajov.
Hlavným dôvodom zaradenia ADDINFO do procesu transakcie je zabezpečenie čo najväčšieho komfortu platenia zákazníkovi pri zachovaní vysokej úrovne bezpečnosti pri platbe kartou na internete. Ak sú poskytnuté všetky údaje o držiteľovi, transakcia sa zrýchli a nebude to mať vplyv na zníženie konverzie transakcií. Vyplnením polí pomôžete tiež nášmu bezpečnostnému monitoringu lepšie odhaľovať prípadné podvodné transakcie.
Aby nákupný proces prebehol bez prerušenia, je vyžadované odovzdávanie nižšie uvedených dát pri každej platbe kartou:
- Meno
- E-mailová adresa (Email address)
- Domáce telefónne číslo (Home phone number)
- Číslo mobilného telefónu (Mobile phone number)
- Fakturačná adresa (Billing address)
- Dodacia adresa (Shipping address)
FAQ
Je potrebné zdôrazniť, že údaje, ktoré zákazník vypĺňa počas nákupu, sú vyžadované vydavateľom platobnej karty, ktorou zákazník chce nakúpiť. Údaje, ktoré teda vložia musia zodpovedať údajom, ktoré sú evidované u vydavateľa. Údaje sú použité pri autentizácii držiteľa platobnej karty a prípadné uplatnenie výnimky z SCA (silné overenie platiteľa). Nie je možné napríklad do dodacej adresy vyplniť adresu Zásielkovne.
Využitie nástroja (tzv.TRA) pre uplatnenie výnimiek zo silného overenia platiteľa (tzv. SCA) je pre vydavateľa povinný, ale jeho použitie sa líši od vydavateľa k vydavateľovi platobných kariet. Nemôžeme teda jednoznačne povedať, že niektoré polia nemusia byť vypĺňané s ohľadom na typ biznisu obchodníka. Vážne odporúčame vyplňovať všetky uvedené polia, aby bol zaistený rýchly proces transakcie a nedošlo k zníženiu objemu transakcií na vašej platobnej bráne. K zníženiu objemu transakcií dochádza v poslednej dobe práve tým, že držiteľ je vydavateľom vyzvaný k dvojfaktorovej autentizácii a často z tohto dôvodu transakciu nedokončí alebo vyprší limit pre overenie držiteľa v prípadoch, keď držiteľ "hľadá" ďalšie heslá a pod., ktoré sú vyžadované vydavateľom.
Uplatnením výnimky sa zrýchli proces autentizácie (overenia) nakupujúceho (v tomto prípade sa nemusí držiteľ overovať u vydavateľa dvoma spôsobmi, teda dvojfaktorovo). Teda, v štandardnom procese si po novom podľa PSD2 vydavateľ pomocou dodatočných procesov overí totožnosť zákazníka, v skrátenom procese využije informácie z ADDINFO, bez ďalšieho nutného overovania držiteľa transakciu ihneď schvaľuje.
Technická podpora
Technická špecifikácia je vám k dispozícii na stránkach spoločnosti GPE, ktorá je dodávateľom riešení GP webpay, teda www.gpwebpay.cz. Na tejto stránke, v zvláštnej sekcii PSD2/RTS je detailný popis ako postupovať podľa jednotlivých typov transakcií/obchodných riešení. Technická špecifikácia je na stiahnutie tu https://gpwebpay.cz/PSD2RTS.html. A v prípade nejasností vám ochotne pomôžu špecialisti Aplikačnej podpory GP webpay na [email protected].
------------------------------------------------------
English version:
As we have already informed you, in order to speed up the entire transaction process, it is necessary to extend the ADDINFO parameter on your side by adding new fields for the required customer data and to fill in these fields This is a condition for applying the exceptions by the card issuer, which will significantly speed up the authentication and payment process. An unavoidable part of this change is the amendment of your Terms and Conditions, part GDPR, where you must inform your customers that you will require their data in order to process the transaction smoothly and to receive their consent for doing so.
The main reason behind implementing ADDINFO into the transaction process is to to ensure the greatest possible comfort of payment to the customer while maintaining a high level of security when paying by card on the Internet When all the required cardholder data are provided, the transaction will be accelerated and will not have the effect on reducing the conversion of transactions. By filling in the fields, you will also help our security monitoring to better detect possible fraudulent transactions.
In order for the purchase process to run uninterrupted, the following data is required to be transmitted with each card payment:
- Name
- Email address
- Home phone number
- Mobile phone number
- Billing address
- Shipping address
FAQ
It should be emphasized that the data that the customer fills in during the purchase is required by the issuer of the payment card that the customer intends to use for the purchase. The data he enters must therefore correspond to the data registered with the card issuer. The data is used for authentication of the payment cardholder and possible application of the exception from SCA (strong customer authentication). For example, it is not possible to enter the address of the Mailbox or Pickup-Up Point in the Shipping Address field.
The use of the tool (so-called TRA) for the application of exceptions from SCA is mandatory for the issuer, but its use differs from the issuer to the issuer of payment cards. Therefore, we cannot say unequivocally that some fields do not have to be filled in with respect to the merchant business. We strongly recommend filling in all the above fields in order to ensure a fast transaction process and not reduce the volume of transactions at your payment page. Recently, the volume of transactions has been reduced by the cardholder being asked by his issuer for two-factor authentication and often for this reason the transaction is not completed by the customer or expires the cardholder's authentication limit in cases where the customer is in search for additional passwords, etc. required by his issuer.
Applying the exception step speeds up the process of authentication (verification) of the buyer (in this case, the cardholder does not have to verify with the issuer by two methods/factors. Thus, in the standard process, according to PSD2, the issuer verifies the identity of the customer using additional processes, in the shorter process uses the information from ADDINFO, without further necessary cardholder verification the issuer immediately approves the transaction.
Technical Support
Seek the technical help on GP webpay pages www.gpwebpay.cz/en. In a specific section here https://gpwebpay.cz/en/PSD2RTS.html you may find detailed how-to based on the various payment methods / merchant solutions. To download the technical specification please go to https://www.gpwebpay.cz/en/Download.html. And should you need any specific assistance in this matter, the GP webpay Application Support Team at [email protected] will guide you through.